Toepasselijkheid
• Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en klant.
• Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
• Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de klant op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de klant langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
• Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Het aanbod
• Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
• Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
• Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
De Overeenkomst
• De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
• Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.
• Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de klant elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
• De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
• De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de klant de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de klant met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de klant van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
- indien de klant een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
• In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
BESTELLINGEN
• Wij streven ernaar de bestelling van de klant zo snel mogelijk te leveren na betaling.
• Wanneer een riem is besteld en onderdelen hiervan zijn niet direct voorradig, kan de wachttijd onbepaald lang duren aangezien wij afhankelijk zijn van derden. Over het algemeen is dit ongeveer 1 week, maar er zijn uitzonderingen! Wij stellen de klant altijd op de hoogte van de door ons verwachte wachttijd op deze onderdelen.
• Wanneer elementen van de riem helemaal niet meer leverbaar zijn dan gaan wij opzoek naar een alternatief. Dit alternatief zal altijd worden overlegd met de klant. Als het alternatief is goedgekeurd, gaat de levering door. Wanneer geen alternatief mogelijk is (of het alternatief niet akkoord wordt bevonden door de klant) word de lijn niet geleverd en het onderdeel zo spoedig mogelijk uit ons assortiment gehaald. Eventuele betalingen die zijn gedaan zullen worden terugbetaald.
• Nadat akkoord is gegeven op de offerte (door middel van betaling) is er géén bedenkperiode omdat wij producten op maat leveren. Wij gaan op basis van dat akkoord direct aan de slag met het product voor de klant. Op dat moment word dit product, volledig op de klant zijn wensen afgestemd. Hierdoor is ook geen terugbetaling mogelijk. Wij bevelen de klant aan om goed alle keuzes na te kijken alvoor te betalen.
• Al onze riemen zijn producten op maat en daardoor is er geen ‘niet goed geld terug’ of ruil regeling mogelijk.
Garantie & reparatie
• Op al onze riemen zit standaard 30 dagen garantie op fabricage fouten en falende onderdelen. Denk hierbij aan loslatende sluitingen, defecte mechanismes van carabiners, etc. Bij registratie van het unieke garantienummer word deze garantie uitgebreid naar 1 jaar. De garantie houd in dat wanneer een product defect gaat binnen deze termijn, deze retour kan worden gestuurd naar XTRMLEASH onder de kosten van de klant. Wij onderzoeken het defect en bepalen of de schade binnen of buiten de garantie valt. Valt de schade binnen de garantie dan krijgt de klant van ons een gratis reparatie. Bij niet te repareren schade zelfs een vervangend product.
• De schade valt buiten de garantie bij de volgende situaties:
– De lijn is alleen esthetisch aangetast maar functioneert nog naar behoren.
– De lijn vertoont bijt sporen en/of tand markeringen.
– De lijn is onredelijk gebruikt (bijvoorbeeld in contact geweest met scherpe voorwerpen, gebruikt om een extreem zware voorwerpen te verankeren of slepen, etc.)
– De lijn is geleverd met standaard musketonhaak en daarna gebruikt bij een hond zwaarder dan 20kg en geknapt. Wij moeten om dit te beoordelen wellicht aan de klant gegevens van de raad van beheer vragen i.c.m. hondenpaspoort gegevens. Alhoewel onze musketonhaken sterker zijn dan gemiddeld, waarschuwen wij ook duidelijk tijdens de bestelling voor de gelimiteerde kracht van de musketonhaak .
Ontdekken wij toch bovenstaande uitzonderingen tijdens ons onderzoek dan ontvangt de klant (indien gewenst) de opgezonden riem (tegen betaling van de verzendkosten door de klant) weer retour zoals wij hem hebben ontvangen óf wij voeren zo mogelijk reparaties tegen betaling uit en de klant ontvangt de riem gerepareerd terug (na betaling van de reparatiekosten + verzendkosten door de klant).
• Wij zullen in het geval van reparatie vooraf inschatten wat de reparatiekosten zijn en als deze betaald zijn zullen we de reparatie starten.
Veiligheid
• XTRMLEASH maakt gebruik van materialen in meerdere sterkte gradaties. Zo raden wij onze musketon haak (getest op 200KG) alleen aan voor honden tot 20kg en onze carabiner (getest op 2700KG) voor honden boven de 20kg. De touwen die wij gebruiken zijn állemaal uitsluitend van gecertificeerd klimtouw en getest om minimaal 750KG aan te kunnen. Wij gebruiken daarnaast hydraulisch geperste aluminium klemmen die in staat zijn om staaldraad muurvast te klemmen.
• XTRMLEASH produceert uitsluitend handgemaakte producten. Deze checken en testen wij zorgvuldig zodat het voldoet aan onze eisen voordat we deze opsturen naar de klant. De producten zijn doorgaans (bij normaal gebruik) volstrekt veilig voor de klant en zijn huisdier. Dit betekend helaas niet dat er geen enkele kans meer is op fabricage fouten of materiaal falen. Daarnaast kunnen wij onredelijk gebruik van ons product, zoals bijvoorbeeld het (per ongeluk) slaan of wurgen met de riem, ook niet voorkomen. XTRMLEASH is daarom ook niet verantwoordelijk voor verwondingen aan of het overlijden van de klant of zijn huisdier door toedoen van onze producten zij het direct of indirect.
Verwachtingen
• XTRMLEASH kan niet garanderen dat de kleur van onze producten op foto’s van de website exact hetzelfde is in werkelijkheid, daar een verschil in kleur per lichtinval mogelijk is. Wij doen wel ons best een zo realistisch mogelijk kleurbeeld te geven middels meerdere foto’s. Op verzoek kunnen wij meer foto’s maken.
• Onze “gouden” ringen en musketonhaken die wij custom levveren zijn gemaakt van het materiaal “messing”. De term “goud” of “gouden” word gebruikt als bekendere vaststelling van deze kleur.